Facebook-kampanja on edullinen tapa markkinoida

Tuoko yhden postauksen boostaus asiakkaita, jotka maksavat sijoituksen takaisin?

Facebook-kampanja on helppoa ja nopeaa saada käyntiin eikä rahallinen riskikään ole suuri. Verkon markkinointikanavana Facebook on yksi tavanomaisimmista, vaikka vaihtoehtojakin on. Ilman pienintäkään suunnitelmaa eli markkinointistrategiaa markkinointi Facebookissa on kuitenkin usein tuloksetonta.

Yksinkertainen Facebook-strategia

Ennenkuin aloitat markkinoinnin Facebookissa, on hyvä huomioida nämä kaksi asiaa:

  • Määritä tavoite, jonka voi mitata
  • Onko Facebook oikea kanava tälle tavoitteelle?

Moni pitää markkinointinsa tavoitteena usein suoraa myyntiä. Silloin kannattaakin palauttaa mieleen se, milloin viimeksi itse ostit jotain Facebook-mainoksen vuoksi? Facebookissa ihmiset tuskin koskaan ovat etsimässä sitä mitä markkinoit. Etsimiseen he käyttävät Googlea.

Facebook-kampanja Facebook-strategiassa

Yksinkertainen Facebook-strategia voisi esimerkiksi pilkkoa markkinoinnin kahteen tavoitteeseen: oman yleisön suodattaminen massasta ja lopullinen päämäärä. Massayleisölle tehty Facebook-kampanja on verrattavissa bussimainontaan, mutta lopullisen päämäärän tavoitteluun tehty toinen kampanja kohdistetaan sille valikoidulle yleisölle, joka vilkaisi bussimainosta tarkemmin tai mahdollisesti jopa reagoi siihen.

Facebook-pikseli

Tällaisen pienenkin strategian luominen edellyttää Facebookin seurantatyökalun (pikseli) tuntemusta ja luovaa käyttöosaamista. Pikselin avulla markkinoijalle kerääntyy kokoon vähä vähältä oma yleisö, joka on osoittanut kiinnostusta siitä, mitä markkinoijalla on tarjottavanaan.

Kuluttujat eivät ole tulleet sosiaaliseen mediaan ostoksille vaan sosialisoimaan, pitämään hauskaa ja jakamaan.

Steve Nicholls

Kirjailija ja markkinointijohtaja, TechXB

Vaikkei pikseliin kerääntyvää tietoa heti hyödyntäisikään markkinoinnissa, on sen asentaminen verkkosivulle suositeltavaa. Kaikki kerääntynyt tieto on myöhemmin ehdottomasti arvokasta ja mahdollistaa ammattimaisen markkinoinnin Facebookissa.

Olen kouluttanut jo yli 200 suomalaiselle yritykselle Facebook-pikselin asennusta sekä FB-strategian luomista markkinoinnin ja viestinnän True-koulutuksissa. Facebook-markkinointi on keskeinen osa modernia digimarkkinointia ja tämän markkinointikanavan voi ottaa haltuun itse tai palkkaamalla kunnon digimarkkinointiosaaja.

Anton Valle

Mainostoimisto MASSIVE Helsinki | Toimitusjohtaja

Oletko aloittamassa Facebook-kampanjointia tai tarvitsetko apua jo olemassa olevien kanssa? Täytä alla oleva lomake ja olen sinuun nopeasti yhteydessä.

13 + 4 =

PALVELUMME

Markkinointikampanjat
  • Kampanjasivut
  • Facebook-kampanjat
  • Adwords-kampanjat
  • Linkedin-kampanjat
  • Printtikampanjat
  • TV-kampanjat
  • Radiokampanjat
Markkinointipalvelu
  • Kampanjasuunnittelu
  • Markkinointikonsepti
  • Viestinnän ja markkinoinnin suunnittelu
  • Luovat ratkaisut
  • Projektihallinta
  • Tulosten seuranta ja analysointi
Markkinointimateriaalit
  • Yritysilme ja brändi
  • Graafinen suunnittelu
  • Verkkosivut
  • Facebook canvas-mainokset
  • Infografiikka
  • Videotuotannot
  • Printtimainokset
  • Radiomainokset
  • Mainosvalokuvat
  • IoT-mainos ja reagoiva display- ja messumainos (Puhuva Pahvi)
Markkinointiviestintä