Digitalisaatio tarkoittaa vähemmän käsityötä

Miksi tehdä digihevosen edessä hevosen työ?

Mainostoimistossa sitä luulisi, että tehdään vain mainoksia. Meilläpä mennään sisään asiakkaan liiketoimintaan ja tehostetaan työtä digitaalisin ratkaisuin. Kerronpa muutamasta keissistä, jotka näyttävät sen mitä digitalisaatio tarkoittaa – käytännössä.

Oma lehmä ojasta

Järjestämme markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisten koulutuksia (www.true.fi). Koulutustoiminnan kasvaessa yllätyimme kuinka paljon pelkkä hallinnointi ja laskutus voi vaatia käsityötä. Koitimme etsiä ratkaisua erilaisista ilmaisista ja maksullisista järjestelmistä, mutta kokonaisvaltaisesti sopivaa palvelua ei ollut tarjolla.

Päätimme lopulta rakentaa aivan oman järjestelmän. Se palvelee meitä paremmin kuin mikään ilmainen tai maksullinenkaan järjestelmä – tai niiden yhdistelmä. Tämä rakentamamme työkalu on nyt koulutusliiketoimintamme digitaalinen selkäranka ja se antaa meille enemmän aikaa suunnitella koulutusten sisältöä.

Digitaalinen hevonen asiakkaallemme

Tapahtuma-alan asiakkaamme hoiti liiketoimintaansa pitkälti käsityönä, kun tapahtumat listattiin yksitellen verkkosivulle ja päivitettiin tarvittaessa. Tämä sujui hienosti, kun tapahtumia oli muutamia kymmeniä vuodessa.

Todella hieno homma! Rakentamanne systeemi jeesaa valtavasti meidän perustoimintaa ja vapauttaa aikaa tapahtumien suunnitteluun ja järkkäilyyn. Kiitos.

Antti Jäänvirta

Toimitusjohtaja, Suomen Stand Up Club

Sitten tuli päivä, kun tapahtumia oli yli 100 ja pelkkä niiden syöttäminen tapahtumajärjestelmään alkoi olla päivien työ. Kehitimme asiakkaallemme ratkaisun, jolla hän nyt hallinnoi kevyesti jopa 200 tapahtumaansa ympäri vuoden. Asiakas sai hevosvoimia uuteen kasvuun, kun aikaa säästyy tapahtumien sisältöjen suunnitteluun ja markkinointiin.

Pienemmänkin asiakkaan isoksi hyödyksi

Hoviparturikampaajamme kertoi, että hänen arjessaan on tavanomaista tehdä montaa asiaa samaan aikaan: tilauksen vastaanotto puhelimitse, kalenterista vapaan ajan etsiminen, juttelu istuvan eli maksavan asiakkaansa kanssa, ja vielä se itse työn tekeminen huolellisesti niin, ettei trimmeri kolaa päätä vahingossa paljaaksi.

Suunnittelimme hänelle verkkosivujen lisäksi varausjärjestelmän, joka mukautuu yksityisyrittäjän monimuotoiseen arkeen. Järjestelmän avulla asiakkaat voivat varata netissä vapaana näkyvän kampaamoajan ilman kirjautumista. Nyt parturimme voi pitää sakset kädessä ja lisäksi kirjautumisvapaa varausjärjestelmä on kerännyt istuvilta asiakkailta kiitosta.

Meille digitalisaatio tarkoittaa työn tehostamista ja on ehdoton intohimomme virtaviivaistaa sekä meidän että asiakkaamme työprosesseja.

Anton Valle

Mainostoimisto MASSIVE Helsinki | Toimitusjohtaja

Kaipaatko oman yrityksesi työn tehostamista? Täytä alla oleva lomake ja olen sinuun nopeasti yhteydessä.

2 + 13 =

PALVELUMME

Markkinointikampanjat
  • Kampanjasivut
  • Facebook-kampanjat
  • Adwords-kampanjat
  • Linkedin-kampanjat
  • Printtikampanjat
  • TV-kampanjat
  • Radiokampanjat
Markkinointipalvelu
  • Kampanjasuunnittelu
  • Markkinointikonsepti
  • Viestinnän ja markkinoinnin suunnittelu
  • Luovat ratkaisut
  • Projektihallinta
  • Tulosten seuranta ja analysointi
Markkinointimateriaalit
  • Yritysilme ja brändi
  • Graafinen suunnittelu
  • Verkkosivut
  • Facebook canvas-mainokset
  • Infografiikka
  • Videotuotannot
  • Printtimainokset
  • Radiomainokset
  • Mainosvalokuvat
  • IoT-mainos ja reagoiva display- ja messumainos (Puhuva Pahvi)
Markkinointiviestintä